Razem uczymy się i bawimy historią

Innowacja pedagogiczna

Razem uczymy się i bawimy historią

Ogólna charakterystyka innowacji

Program zakłada realizację zajęć o tematyce historycznej, etnograficznej i kulturalnej dla uczniów klas II, III, którzy przebywają w świetlicy szkolnej. Głównym celem innowacji jest zdobywanie wiedzy, rozwijanie zainteresowań oraz ciekawości historycznej uczniów. Program ujmuje zasadę indywidualizacji. Program zajęć przewiduje wyjścia do muzeum, wycieczki tematyczne, kontakt z innymi placówkami w ramach wymiany doświadczeń, jak również prezentacji efektów pracy. Przewidziane są wyjścia, spotkania, którego tematyka nawiązywać będzie do kolejnych zajęć.

Cele innowacji

cele ogólne:

  • zdobywanie wiedzy, rozwijanie zainteresowań oraz ciekawości historycznej u uczniów,
  • przybliżenie wybranych zagadnień historycznych,
  • zachęcenie do poznawania historii z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, technicznych, multimedialnych, gier i zabaw

cele szczegółowe:

  • integracja zespołu, szkoły,
  • rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania uczniów w grupie,
  • zachęcenie do zdobywania wiedzy historycznej, ze szczególnym uwzględnieniem własnego regionu,
  • lokalizowania w czasie i przestrzeni omawianych wydarzeń, zagadnień,
  • kształcenie umiejętności wykorzystania informacji z różnych źródeł i wykorzystania ich w praktyce,
  • rozwijanie wiedzy o historii i kulturze własnego regionu, zainteresowanie jego przeszłością,
  • rozwijanie szacunku dla dorobku minionych pokoleń,
  • ugruntowanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej, europejskiej,
  • kształtowanie postaw patriotycznych,
  • poznanie tradycji i zwyczajów kultywowanych przez mieszkańców regionu,
  • wdrażanie uczniów do prezentowania własnych poglądów i opinii,
  • stymulowanie kreatywności uczniów, ich ciekawości oraz zdolności rozwiązywania problemów,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi środkami komunikowania się i przekazu informacji,
  • zrozumienie związków między przeszłością a teraźniejszością.