Fitness Kids
Główny cel zajęć pozalekcyjnych polega na obcowaniu uczniów z muzyką, ruchem i tańcem. Muzyka zawsze była i jest ważnym elementem twórczo oddziałującym na psychikę i ciało człowieka. Poprzez taniec, uczeń wyrabia w sobie poczucie rytmu, słuchu, swobodę i płynność ruchów oraz poprawia koncentrację i koordynację ruchową.
Po zajęciach uczniowie opanują podstawowe kroki i elementy ruchu charakterystyczne dla aerobiku, poznają różne formy ruchu i odmiany aerobiku. Udział w zajęciach aerobiku jest dobrowolny, a zadaniem prowadzącego jest starać się utrzymać zainteresowanie i chęci uczniów do ruchu i gimnastyki rytmicznej poprzez:
- atrakcyjność zajęć
- ciekawy dobór repertuaru
- właściwą motywację emocjonalną
- stworzenie przyjemnej atmosfery
- rozwijanie zamiłowania i twórczej inicjatywy
SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA
- Rozwijanie aktywności fizycznej.
- Ukazywanie znaczenia ruchu dla utrzymania zdrowia.
- Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
- Hartowanie organizmu adaptacja do trudnych warunków (walka ze stresem, chorobami),
- Kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych.
- Kształtowanie proekologicznych postaw i uczulanie na piękno przyrody.
- Pokazanie gotowych pomysłów na organizację wolnego czasu.
- Rozwijanie zainteresowań uczniów (pokonanie bariery braku przyjemności z ćwiczeń ruchowych).
- Ukazywanie wzorców kulturowych zdrowego stylu życia.
- Integrowanie zespołów ćwiczących i doskonalenie ich wzajemnej komunikacji.
- Inspirowanie do samokontroli ( w rozwoju układu krążeniowo- oddechowego, sprawności, postawy i urody ciała.
- Kształtowanie postaw do całożyciowej aktywności fizycznej.
- Promowanie zdrowotnego stylu życia.
- Nabycie przez uczniów umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach choreograficznych.
- Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno-tanecznych, harmonii i piękna ruchu.
- Wyrobienie nawyku aktywnego spędzenia wolnego czasu.
- Rozwijanie indywidualnych zainteresowań.
- Wyrobienie umiejętności stosowania form tanecznych jako sposobu walki ze stresem.
- Nabycie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się na scenie.
- Doskonalenie sprawności fizycznej (zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych).
- Propagowanie aerobiku, jako formy aktywności sportowo-rekreacyjnej do realizacji w czasie wolnym (aktywna forma wypoczynku).
- Pogłębienie wiadomości dotyczących ruchu fitness, aerobiku a także wpływu regularnie podejmowanej aktywności ruchowej na organizm.
TREŚCI NAUCZANIA:
- Zabawy i ćwiczenia kształtujące poczucie rytmu.
- Ćwiczenia doskonalące elementy techniki ruchowej do rytmu muzyki: biegi, podskoki, półobroty, obroty.
- Ćwiczenia kształtujące rąk, nóg, tułowia i szyi.
- Ćwiczenia gimnastyczne w rytmie.
- Kroki przesuwne stosowane w choreografii, prezentacja kroków, tworzenie piramidy.
- Praca aerobowa - krótki układ choreograficzny na bazie kroków przesuwnych.
- Doskonalenie kroków bazowych aerobiku - step touch, skrzyżny, jive, szasse, cha, cha, cha, v-i step, obroty itp. Technika ruchu i praca nóg.
- Doskonalenie podstawowych kroków aerobiku - łączenie pracy rąk i nóg w rytmie.
- Tworzenie krótkich układów tanecznych.
- Wykonanie zestawu ćwiczeń aerobiku według inwencji nauczyciela.
- Aerobik - tworzenie układu ćwiczeń według inwencji uczniów.
- Improwizacje ruchowe.
- Aerobik w 2 - kach - ćwiczenia gimnastyczno-taneczne w rytmie w parach.
- Tworzenie własnych układów w oparciu o poznane kroki i ćwiczenia gimnastyczne.
- Ćwiczenia izolowane.
- Ćwiczenia poprawiające koordynację ruchową