Fitness Kids

Główny cel zajęć pozalekcyjnych polega na obcowaniu uczniów z muzyką, ruchem i tańcem. Muzyka zawsze była i jest ważnym elementem twórczo oddziałującym na psychikę i ciało człowieka. Poprzez taniec, uczeń wyrabia w sobie poczucie rytmu, słuchu, swobodę i płynność ruchów oraz poprawia koncentrację i koordynację ruchową.

Po zajęciach uczniowie opanują podstawowe kroki i elementy ruchu charakterystyczne dla aerobiku, poznają różne formy ruchu i odmiany aerobiku. Udział w zajęciach aerobiku jest dobrowolny, a zadaniem prowadzącego jest starać się utrzymać zainteresowanie i chęci uczniów do ruchu i gimnastyki rytmicznej poprzez:

  1. atrakcyjność zajęć
  2. ciekawy dobór repertuaru
  3. właściwą motywację emocjonalną
  4. stworzenie przyjemnej atmosfery
  5. rozwijanie zamiłowania i twórczej inicjatywy

 

SZCZEGÓŁOWE CELE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA

  1. Rozwijanie aktywności fizycznej.
  2. Ukazywanie znaczenia ruchu dla utrzymania zdrowia.
  3. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów.
  4. Hartowanie organizmu adaptacja do trudnych warunków (walka ze stresem, chorobami),
  5. Kształtowanie właściwych postaw prozdrowotnych.
  6. Kształtowanie proekologicznych postaw i uczulanie na piękno przyrody.
  7. Pokazanie gotowych pomysłów na organizację wolnego czasu.
  8. Rozwijanie zainteresowań uczniów (pokonanie bariery braku przyjemności z ćwiczeń ruchowych).
  9. Ukazywanie wzorców kulturowych zdrowego stylu życia.
  10. Integrowanie zespołów ćwiczących i doskonalenie ich wzajemnej komunikacji.
  11. Inspirowanie do samokontroli ( w rozwoju układu krążeniowo- oddechowego, sprawności, postawy i urody ciała.
  12. Kształtowanie postaw do całożyciowej aktywności fizycznej.
  13. Promowanie zdrowotnego stylu życia.
  14. Nabycie przez uczniów umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach choreograficznych.
  15. Kształtowanie i rozwijanie zdolności rytmiczno-tanecznych, harmonii i piękna ruchu.
  16. Wyrobienie nawyku aktywnego spędzenia wolnego czasu.
  17. Rozwijanie indywidualnych zainteresowań.
  18. Wyrobienie umiejętności stosowania form tanecznych jako sposobu walki ze stresem.
  19. Nabycie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas prezentowania się na scenie.
  20. Doskonalenie sprawności fizycznej (zdolności kondycyjnych i koordynacyjnych).
  21. Propagowanie aerobiku, jako formy aktywności sportowo-rekreacyjnej do realizacji w czasie wolnym (aktywna forma wypoczynku).
  22. Pogłębienie wiadomości dotyczących ruchu fitness, aerobiku a także wpływu regularnie podejmowanej aktywności ruchowej na organizm.

TREŚCI NAUCZANIA:

  1. Zabawy i ćwiczenia kształtujące poczucie rytmu.
  2. Ćwiczenia doskonalące elementy techniki ruchowej do rytmu muzyki: biegi, podskoki, półobroty, obroty.
  3. Ćwiczenia kształtujące rąk, nóg, tułowia i szyi.
  4. Ćwiczenia gimnastyczne w rytmie.
  5. Kroki przesuwne stosowane w choreografii, prezentacja kroków, tworzenie piramidy.
  6. Praca aerobowa - krótki układ choreograficzny na bazie kroków przesuwnych.
  7. Doskonalenie kroków bazowych aerobiku - step touch, skrzyżny, jive, szasse, cha, cha, cha, v-i step, obroty itp. Technika ruchu i praca nóg.
  8. Doskonalenie podstawowych kroków aerobiku - łączenie pracy rąk i nóg w rytmie.
  9. Tworzenie krótkich układów tanecznych.
  10. Wykonanie zestawu ćwiczeń aerobiku według inwencji nauczyciela.
  11. Aerobik - tworzenie układu ćwiczeń według inwencji uczniów.
  12. Improwizacje ruchowe.
  13. Aerobik w 2 - kach - ćwiczenia gimnastyczno-taneczne w rytmie w parach.
  14. Tworzenie własnych układów w oparciu o poznane kroki i ćwiczenia gimnastyczne.
  15. Ćwiczenia izolowane.
  16. Ćwiczenia poprawiające koordynację ruchową