Rehabilitacja

Zajęcia mają charakter indywidualny. Dobór terapii opracowany jest w oparciu o opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej, kartę przebiegu choroby, szeroko rozumianą obserwację dziecka oraz wywiad z rodzicami/opiekunami.

Celem rehabilitacji ruchowej jest poprawa sprawności fizycznej oraz w jak najwyższym stopniu usamodzielnienie uczniów, uwzględniając ich możliwości ruchowe, rodzaj schorzenia i stan psychofizyczny.

Rehabilitant: Marlena Ważna

Gimnastyka korekcyjna

Gimnastyka korekcyjna jest jedną z najważniejszych metod zapobiegania i leczenia wad postawy.

Korektywa może być prowadzona w sposób grupowy o charakterze profilaktycznym lub indywidualnie przy stwierdzonej i często utrwalonej wadzie postawy o różnorodnych postaciach. Zestaw ćwiczeń jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka.

Cel gimnastyki korekcyjnej:

  • wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • korekcje istniejących wad postawy i zapobieganie ich pogłębianiu,
  • podniesienie ogólnej sprawności i wydolności organizmu dziecka poprzez: ćwiczenia kształtujące, oddechowe i wytrzymałościowe, zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych dla danej wady,
  • rozciąganie mięśni nadmiernie przykurczonych i skracanie nadmiernie rozciągniętych,
  • zwiększenie zakresu ruchu w stawach,
  • profilaktyka otyłości.

Wskazania:

Okres przedszkolny i szkolny to etap szybkiego wzrostu, kształtowania się układu kostnego i gorsetu mięśniowego. Szybki wzrost u dzieci i młodzieży jest czynnikiem osłabiającym siłę i zborność mięśniową co skutkować może powstawaniem wad postawy. Dlatego w tym okresie należy szczególnie zadbać o prawidłową postawę dziecka i rozpocząć ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.

Gimnastyka korekcyjna szczególnie jest wskazana dla dzieci z wadami kręgosłupa (plecy okrągłe, plecy płaskie, boczne skrzywienie kręgosłupa, plecy okrągło wklęsłe), wadami stóp (stopa płasko koślawa, płaskostopie) i wadami kolan (kolana koślawe, szpotawe).