Logopedia
Z zajęć logopedycznych korzystają uczniowie klas I-VIII, uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną. W wyniku przesiewowych badań logopedycznych oraz obserwacji logopedy i wychowawców, co roku, we wrześniu uczniowie kwalifikowani są do zajęć logopedycznych. Dzieci, w zależności od potrzeby, uczestniczą w zajęciach indywidualnych i grupowych. Metody pracy, pomoce i środki dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości psychofizycznych konkretnego dziecka.
Terapia logopedyczna może być przeprowadzana w czterech podstawowych kierunkach:
- Usuwanie zaburzeń mowy, takich jak jąkania czy seplenienie
- Stymulowanie rozwoju mowy oraz wyrównywanie opóźnień w tym procesie
- Podnoszenie sprawności językowej
- Przywracanie zdolności do werbalnego komunikowania się osobom, które ją utraciły.
W zależności od natury problemu, z jakim mierzy się uczeń, wykonywane w czasie zajęć ćwiczenia mogą polegać na:
- Zwiększaniu sprawności narządów artykulacyjnych
- Rozwijaniu zdolności oddechowych i fonacyjnych
- Poprawianiu słuchu fonetycznego
- Zwiększaniu zdolności artykulacyjnych oraz rozumienia mowy