Motywacja do nauki

14 listopada 2014 r. zostały przeprowadzone w klasie I gimnazjum zajęcia Motywacja do nauki - co nam pomaga, co przeszkadza. Głównymi celami zajęć było

  1. poznanie pojęcia motywacji wewnętrzna i zewnętrzna,
  2. Poznanie czynników wpływających na wzrost motywacji,
  3. Uczenie planowania,
  4. Uświadamianie własnego poziomu motywacji w kontekście nauki szkolnej.

Uczniowie pracowali według opracowanego scenariusza. Młodzież dyskutowała na temat: czym jest motywacja wewnętrzna i zewnętrzną, która jest ważniejsza. Zastanawiali się także jakie są czynniki, które mogą zmotywować do nauki, a także mówili o tych, które mogą zniechęcić do nauki - swoje pomysły zapisywali na tablicy i arkuszu papieru. Wspólnie omówili plan dnia gimnazjalisty (czasu poświęconego na sen, lekcje w szkole, naukę, odpoczynek, rozrywkę itp.)

Na zakończenie przygotowali i omówili scenki dotyczącej motywacji do nauki z wybranego przedmiotu. Zajęcia prowadziły Agnieszka Kociubińska - psycholog PPP Nr 1 w Chełmie i Beata Kociubińska - pedagog PPP Nr 1 w Chełmie.